diumenge, 18 de novembre del 2012

La creació del món

Capítol1:En Gènesi, i en els relats similars de Moisés i Abraham, vam trobar un breu registre de la creació de la terra i de l'home que vindria a viure en ella. És un relat senzill i directe. Encara que no se'ns diu exactament com va crear el Senyor totes les coses, se'ns ensenyen diversos conceptes fonamentals, Déu crea aquesta terra i el seu cel i totes les formes de vida en sis dies .Es descriuen els fets de cada dia de la Creació ,Déu crea a l'home, baró i femella, a la seva pròpia imatge . Es dóna domini a l'home sobre totes les coses, i se li mana multiplicar-se i henchir la terra.

S'acaba la creació de Déu:Aán i Eva



Capítol 2: S'acaba la Creació ,Déu descansa el setè dia .S'explica la creació espiritual prèvia , Adán i Eva són posats en el Jardí de Edén , Se'ls prohibeix menjar de l'arbre de la ciència del bé i del mal , Adán dóna nom a tota criatura vivent , Jehová Déu uneix a Adán i a Eva en matrimoni.


Fruit prohibit

Capítol 3: La serp (Llucifer) enganya a Eva .Ella i després Adán participen del fruit prohibit . El seu Simiente (Crist) ferirà el cap de la serp . S'explica el paper de la dona i el de l'home Adán i Eva són tirats del Jardí de Edén , Adán presideix ,Eva arriba a ser la mare de tots els vivents.






















Caín i Abel

Capítol 4: La llavor del mal ja va quedar sembrada en el cor de l'home amb el pecat original. Adán i Eva van tenir fills i filles. Dues d'ells, els majors, van ser Caín i Abel. El primer era agricultor, i Abel, pastor d'ovelles. Ambdós oferien sacrificis a Déu. A Déu li agradaven els d'Abel i li desagradaven els de Caín. En el cor de Caín va ser naixent l'enveja cap a Abel. En el seu interior escoltava la veu de Déu que li deia: -Per què camines trist? Obra bé i estaràs alegre, però si no, el pecat estarà a la teva porta com una fera a l'aguait! Caín no va voler dominar les seves dolentes inclinacions. I un dia, estant solos en el camp, es va llançar sobre Abel i ho va matar. Aquest primer assassinat va arribar com un crit fins al cel. Immediatament va preguntar Déu a Caín: -On està el teu germà Abel? -No ho sé. Sóc per ventura jo guardià del meu germà? I Caín es va apartar de Déu. Va fugir d'aquelles terres i va caminar errante. Atabalat pel seu crim, temia morir a les mans de qualsevol; però Déu li va posar un senyal perquè ningú ho matés. Per fi, es va quedar a viure amb la seva dona en la regió de Nod. Adán i Eva encara van tenir un nou fill, de bon cor com Abel, a qui van posar el nom de Set.



Importancia de la simbologia en els relats del llibre de Gènesi.

Símbols

 Un exemple de símbol seria el següent: totes les persones que ens preguntem per mal, per què no hi és el mal? Per què hi ha només bo? La Bíblia també fa aquesta pregunta i reflecteix l'autor del Gènesi i per intentar explicar aquest mal, l'autor utilitza una història: la història és cert: mal existeix i va entrar en el món per l'home mateix. Elements utilitzats per il lustrar aquesta història, no obstant això, són simbòlics, és a dir, indiquen la veritat que vol transmetre; són com exteriorisation, expressa que la veritat. Anem a veure

L’arbre: Es presenta en textos bíblics: Gen 3.5, 3,3 Gen i Gen 22, 2, 16 i 17 de Gen. Què vol dir aquest símbol?: a la Bíblia, la saviesa i la Llei de Déu es comparen amb un arbre. També la Bíblia és comparable a l'home que compleix amb la Llei de Déu, amb un arbre frondós. (Salm 1, 1-3).Interpretació és la següent: l'ésser humà té dues possibilitats:-menjar dels arbres del paradís, significa ser savi i tenen vida-menjar de l'arbre del bé i mal, mitjans per ser ignorants i trobar la mort, és a dir, seguir les seves pròpies idees i no mandat de Déu.
La poma: Ella no és anomenada a la Bíblia en aquest text. El text simplement parla de "fruita" en lloc de "Apple". Per què es parla llavors d'una Poma? Representa la Poma (és un símbol) en el món antic a la temptació.En aquest cas, la temptació és que els éssers humans que aspira a ser com Déu, sovint la gent vol oblidar Déu i posar normes només humans. La Poma simbolitza la temptació eterna de l'home no ha reconegut com a criatura abans de Déu, però amb ganes de governar per si mateix, no es pot sotmetre, trieu propi road, alçats a l'últim normal i exclusiva d'aprendre el que està bé i està malament.



Fulles d’higuera y el despollat: Apareix en el text general 3, 8-10. Vol dir el següent: a) Déu va mostrar el camí un home per ser feliç , arbres del paradís i l'arbre de la vida) .b) home no acceptar la proposta de Déu i volia fer la seva pròpia experiència, decideix per tu mateix ,saber l'arbre del bé i del mal) extrauria) nus és la consciència de l'home davant de Déu: és desarmat, avergonyit, indefens; Que estava equivocat i ha de ser tranquil. Les fulles de la figuera, vol dir la por i la vergonya de l'home abans que Dios.Cuando l'home es va adonar de la maldat que acabo de fer, se sentia tota l'amargor que va produir que l'experiència. Va quedar sense cap argument davant de Déu, que havia advertit amb anterioritat.L'home intenta amagar de Déu, perquè em vaig sentir vergonya. L'home era nua (conscient de la seva culpabilitat), però no tenia la humilitat per reconèixer els culpable davant de Déu (per què s'amaga)

La serp: Apareix en el text general 3. L'autor bíblic planteja la pregunta: per què l'home no vol ser savi, seguir a Déu i ser feliç, però ells prefereixen anar a la seva manera, amaga de Déu i ser miserable?. En altres paraules: per què l'home sent més portat per aquest mal per sempre?La serp aquí encarna la temptació. Personifica la inclinació gairebé indòmit que tot al mal. Per a l'autor, la causa de tot mal és el mateix home que va deixar vèncer per la temptació, per aquella inclinació al mal. En gairebé tots els pobles de la serp antiga és el símbol del mal; És perillós, verinosos, que mata.La serp es va convertir en un símbol de traïció a Déu i la fe: símbol de tot mal.També això passa gent avui en dia. Ells prefereixen escoltar la temptació (una serp) que Déu.

El pecat original: Diem "pecat original" perquè no hi ha una ruptura de l'home amb la seva "origen" que és Déu. I com no, aquella inclinació existeix en el cor de tots nosaltres. Em va passar a tot el món. Això és el que està dient l'autor, i és cert. I per Registre d'això, l'autor utilitza el llenguatge simbòlic i elements de la seva cultura: la nuesa, la veu de Déu, d'amagar de Déu, etc., com hem vist. A l'autor, cada home és Adam, pecador.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada